OVER HET SOWHAT PAKKET
De SOwhAt! producten
Dat wil dus ook zeggen dat de implementatie van SOwhAt! binnen elke gemeente wordt verzorgd. We implementeren SOwhAt! binnen scholen, verzorgen de communicatie (voor, tijdens en na de spelles) en houden zo de lokale samenwerking actief.
Spelles
- Het dient als gespreks-opener in de klas
- De focus ligt op het gevoelsaspect van seksualiteit.
- Een interactief improvisatiestuk dat gespeeld wordt door 2 acteurs als “gastdocenten”
- Seksualiteit bespreek-baar(der) te maken in de klas
SOwhAt! de Game
- De game vertelt het verhaal van twee vriendengroepen en de situaties die daartussen ontstaan
- Herkenbare situaties, interactieve microgames, kennisvragen
- Organisaties kunnen spelenderwijs en laagdrempelig leren zonder de nodige ernst te verliezen
- Mogelijkheid om in te spelen op actualiteit met add-ons (bv. sexting)
- Meetsysteem, meet anoniem data van gebruikers. Deze inzichten kunnen gedeeld worden met scholen, organisaties, gemeenten
- Links vanuit game naar andere betrouwbare sites zoals Sense en GGD
Regionale samenwerking
- Draagvlak creëren en de huidige (lokale en regionale) initiatieven te verbinden en te versterken.
- Door krachten te bundelen toewerken naar een structureel integraal (les)aanbod dat is afgestemd op de behoefte van jongeren, scholen en organisaties.
Productmanagement
SOwhAt! is een totaalpakket. Dat wil dus ook zeggen dat de implementatie van SOwhAt! binnen elke gemeente wordt verzorgd. En daar dient het onderdeel ‘productmanagement’ voor.
- Implementatie ‘SOwhAt!’ binnen gemeente en scholen;
- Nazorg: communicatie op scholen (voor, tijdens, na spelles) in de vorm van een ‘lokale campagne’;
- De sterke lokale samenwerking actief houden.