OVER HET SOWHAT PAKKET

SOwhAt! is een totaalpakket

Dat wil dus ook zeggen dat de implementatie van SOwhAt! binnen elke gemeente wordt verzorgd. We implementeren SOwhAt! binnen scholen, verzorgen de communicatie (voor, tijdens en na de spelles) en houden zo de lokale samenwerking actief.

Spelles
in de klas

Game
online

Samenwerking tussen kennispartners

Productmanagement

spelles

Spelles

  • Het dient als gespreks-opener in de klas
  • De focus ligt op het gevoelsaspect van seksualiteit. 
  • Een interactief improvisatiestuk dat gespeeld wordt door 2 acteurs als “gastdocenten”
  • Seksualiteit bespreek-baar(der) te maken in de klas
game

Online game

  • De game vertelt het verhaal van jou en je crush die op date gaan;
  • Herkenbare situaties, interactieve microgames;
  • Spelenderwijs en laag-drempelig leren zonder de nodige ernst te verliezen;
  • Mogelijkheid om in te spelen op actualiteit met add-ons (bv. sexting);
  • Validatie & meetsysteem;
  • Links vanuit game naar andere relevante sites zoals Sense.
samenwerking

Samenwerking

  • Draagvlak creëren en de huidige (lokale) initiatieven te verbinden en te versterken. 
  • Door krachten te bundelen de beste seksuele opvoeding geven 
pakket-productmanagement

Productmanagement

SOwhAt! is een totaalpakket. Dat wil dus ook zeggen dat de implementatie van SOwhAt! binnen elke gemeente wordt verzorgd. En daar dient het onderdeel ‘productmanagement’ voor.

  • Implementatie ‘SOwhAt!’ binnen gemeente en scholen;
  • Nazorg: communicatie op scholen (voor, tijdens, na spelles) in de vorm van een ‘lokale campagne’;
  • De sterke lokale samenwerking actief houden.

HÉ, MAAR ZO’N GAME MOET TOCH GEVALIDEERD WORDEN?

Klopt! Nu de app een centrale rol in het SOwhAt!-verhaal inneemt en een belangrijke bron is/wordt van informatie en gebruiksgegevens, wordt hier een uitgebreid validatietraject aan toegevoegd.

Het valideren van applied games is nog een jonge studie waarbij Basecamp Games, samen met kennispartners uit de zorgsector, een eigen validatie-strategie zal opstellen, die zowel bij het vooronderzoek als het tijdens na-traject van de game kan worden ingezet. Basecamp Games heeft hiervoor een eigen researcher in het team met een universitaire graad en specialisatie op het valideren van applied games.